L’IES Porreres ha participat en una sèrie d’activitats Erasmus+ emmarcades en el primer projecte des que aquest centre va aconseguir l’apreciada Acreditació Erasmus.
Ha duit a terme el projecte Erasmus+ “Work and travel for a healthier lifestyle” amb el Gymnasium am Neandertal d’Erkrath, un centre alemany. Durant el curs, l’alumnat participant d’ambdós centres, ha anat treballant conjuntament, realitzant dues mobilitats que ens han permès una presa de contacte entre els participants, potenciant les relacions socials entre l’alumnat de països diferents, l’ús de l’anglès i les habilitats socials dels participants. Entre el 17 i 21 d’abril l’alumnat d’Erkrath ha estat amb nosaltres. Ha estat una setmana plena d’activitats en la qual hem continuat fent el projecte, mostrant-los l’illa i compartint moments tots junts.
El professorat del centre també participa en tres mobilitats Erasmus+. La primera va ser un Job Shadowing, o activitat d’observació participativa, de dues professores a un centre d’Estònia, retornant la visita de principis d’any de dues professores de la Järve Kool interessades a conèixer el nostre funcionament, l’organització, la realitat de l’alumnat, etc.
La segona mobilitat ha estat a Berlin. Una professora va fer el curs de formació “School Innovation: A new mindset for teachers and students” entre el 10 i el 16 d’abril. La pròxima mobilitat és un altre Job Shadowing a Portugal en el qual dues professores visitaran el centre Escola Básica e Secundaria de Canelas a finals de maig.
La valoració final d’aquestes activitats és positiva, tant pel centre com pel professorat participant. Ens ofereixen una visió del funcionament dels centres d’altres països amb un context diferent del nostre, el que ens permet comparar el funcionament i valorar altres opcions que nosaltres, tal vegada, no ens havíem plantejat.