El Servei d’Informàtica Municipal del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca ha posat en marxa un servei nou d’expedició de certificats de viatge mitjançant el certificat digital (FNMT i DNI electrònic), perquè els residents als municipis de Mallorca puguin fer aquest tràmit de manera remota i segura, sense haver d’acudir a les oficines municipals.
És un programa d’adaptació informàtica al qual poden acollir-se tots els ajuntaments que el sol·licitin i que permet oferir el servei d’expedició de certificats de viatge a través de signatura digital o DNI electrònic.
Aquest servei es va començar a desenvolupar el mes d’agost passat i, actualment, ja s’ha implementat a més d’una dotzena d’ajuntaments. Entre ells quatre del Pla de Mallorca, Lloret, Llubí, Sant Joan i Santa Eugènia. Així mateix, es treballa per continuar augmentant les adhesions de la resta de consistoris de l’illa, a excepció de Palma, on es tramiten els certificats de viatge a través de la targeta ciutadana.
La consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Pilar Amate, ha assenyalat que «l’objectiu és continuar reforçant els serveis informàtics municipals, especialment els més petits, i oferir-los assistència tècnica i assessorament per fer efectiu el desenvolupament de l’administració electrònica».