Despús-ahir dimecres la Plataforma Perill Ma-3040 de Santa Eugènia tornava a denunciar que un camió havia pegat a un balcó d’una casa. I ahir mateix, l’Ajuntament de Santa Eugènia, es va reunir, a peu de carretera, amb els tècnics de carreteres de la direcció Insular d’Infraestructures del Consell de Mallorca.
“L’objectiu —han explicat des de l’Ajuntament a les seves xarxes socials— és el de millorar la seguretat de la Ma-3040”. És per això que l’equip de govern municipal, liderat pel batle, Pep Lluís Urraca, ha posat damunt la taula diverses mesures de pacificació de la carretera i reducció de la velocitat. El volum de trànsit és constant, camions i tota classe de vehicles travessen el poble provocant les queixes dels veïns d’aquest indret i, de fet, la carretera actua com una espècie de frontera entre els veïns de la zona del Puget i la resta del poble on hi ha l’escola, l’Ajuntament o altres serveis.
Fa uns mesos aquest digital ja publicà que més de 5.000 vehicles creuen cada dia el poble de Santa Eugènia. Aquesta xifra es pot incrementar en moments puntuals.
De fet, TotPla també publicà l’aparició de la Plataforma Perill Ma-3040, integrada per veïns i veïnes dels carrers Aljub i Balanguera de Santa Eugènia que també han denunciat l’elevada velocitat dels vehicles que creuen el poble.
PROPOSTES
Les propostes que des de l’Ajuntament explicaren ahir als tècnics del Consell inclouen: la reducció del tonatge dels vehicles que passen per la via; la instal·lació d’illetes per a disminuir la velocitat; l’establiment de freqüències alternatives al semàfor i a més considerar la possibilitat d’instal·lar càmeres.
Ara, segons informà l’Ajuntament “registrarem per escrit totes aquestes propostes i esperam una resposta per escrit per part de les autoritats corresponents”, en referència al Consell de Mallorca.
De fet, el Consell de Mallorca i el seu conseller de Carreteres, Fernando Rubio, ja estan al cas de la situació que viu Santa Eugènia. En una visita a la vila del Pla, tant la Plataforma com el mateix batle de Santa Eugènia van reclamar unes solucions a les quals el conseller insular s’hi va comprometre.
Fins i tot, més recentment, en el ple del passat mes de març el plenari va aprovar sol·licitar al Consell de Mallorca, al seu departament de Carreteres, una proposta per treure el trànsit del nucli urbà.