Skip to content
ActualitatDestacatSineu

El 85 % per cent dels infants de Sineu vol anar a escola en bicicleta i a peu

Els presentadors del projecte amb membres de FAPA i de Vianants Mallorca.

La Comissió de Mobilitat de l’AMIPA del CEIP Rodamilans ha dissenyat un itinerari segur i saludable per tal que els infants puguin arribar de manera activa i autònoma al centre escolar. L’associació forma part del grup d’Entorns Escolars Segurs i Saludables de Fapa Mallorca i Vianants Mallorca.

L’AMIPA ha realitzat més de 500 enquestes a les famílies, al professorat i als nins i nines del CEIP Rodamilans. Les respostes reflecteixen que el 85% per cent dels infants vol arribar a escola en transport actiu (a peu, en bici o en patinet). D’aquestes respostes predomina la bici (47%), seguit d’anar a peu (30%) i el patinet (23%). En números absoluts, 100 alumnes de 250 han expressat que volen anar a escola en bici. Actualment, només 6 ho fan.

La proposta convida les famílies a transitar pels carrers interiors al vial de circumval·lació. L’estudi de camp treu a la llum que és viable caminar fins al centre escolar des de gairebé qualsevol punt del nucli urbà en un temps que no supera els 15 minuts. Així i tot, el 40% dels 250 alumnes de Primària hi arriba en cotxe. A més, s’ha vist que el 65% de les famílies que viu en el nucli urbà i arriba en cotxe al centre escolar troba que “el camí és insegur pels infants”.

L’eix vertebral de la proposta consisteix a no transitar a peu o en bici pel vial de circumval·lació ni pel carrer dels Bous, d’alta densitat de trànsit, perquè són artèries de distribució de vehicles.

Alternativament, el pla planteja que els infants i les seves famílies coneguin i escullin arribar a Rodamilans per carrers interiors, poc transitats, perquè els usen únicament els veïnats que viuen en aquestes vies. Així, el Vial i el carrer dels Bous s’haurien de travessar en alguns casos, però mai no seria necessari recorre’ls per arribar a l’escola.

Per tal d’assolir l’èxit del projecte, l’AMIPA insta l’Ajuntament a senyalitzar aquests carrers d’ús prioritari per a vianants, amb la qual cosa la velocitat del trànsit rodat es limitaria a 20 km/h. D’aquesta manera s’afavoriria arribar al centre amb seguretat i autonomia. Això, a la vegada, reforçaria la salut dels menors i els predisposaria a un millor rendiment acadèmic, tal com avala l’Associació Espanyola de Pediatria.

Back To Top