Skip to content
ActualitatAlgaidaArianyCostitxDestacatLloret de VistalegreLlubiMaria de la SalutMontuïriPetraPorreresSant JoanSanta EugeniaSencellesSineuVilafranca

Queixes dels pobles del Pla per les incidències greus en el servei de recollida de residus

Imatge d'una de les àrees d'aportació d'Algaida.

La seu de la Mancomunitat Pla ubicada a Petra va acollir ahir una reunió reclamada pels batles i batlesses dels 14 municipis per les múltiples deficiències i incidències en la recollida de residus de la comarca que es tradueixen en “queixes veïnals constants”. De fet, davant la gravetat de la situació, a la trobada hi assistí l’encarregat del servei però també els representants de gestió i legals de l’empresa Melchor Mascaró.

Segons han explicat a aquest digital diferents representants municipals aquestes incidències greus coincideixen amb l’entrada en vigor del nou contracte adjudicat el mes de desembre de 2023 a la mateixa empresa que gestionava el servei i que suposà un increment d’1.255.403,04 € anuals passant dels 2.343.370,72 euros a 3.598.773,76 €.

“Passa que la majoria d’ajuntaments haguérem d’augmentar la taxa de fems per fer front a aquest nou contracte i ara ens trobam que el servei és pitjor i clar això els ciutadans ho veuen i es queixen a nosaltres que som els que donam la cara davant ells i a més pagam un milió d’euros més cada any”, han coincidit a assenyalar batles i batlesses.

Pel que fa a les incidències són comunes a la majoria de municipis i es resumeix bàsicament en una deficient recollida selectiva en termes generals. Així especifiquen el fet que es deixen de recollir carrers o no es fan complets, es deixen bosses “sense criteri ni explicació” sense recollir i algunes rompudes enmig del carrer. També hi ha casos d’escoletes municipals on no es recullen els bolquers quan toca amb els consegüents problemes que això comporta pels centres.

A més, continuen els problemes amb les deficiències en els vehicles de recollida que fan que deixen regalims de residus en la via pública que especialment en els mesos d’estiu causen problemes de males olors als residents.

Així mateix, els batles i batlesses del Pla també han fet saber a l’empresa concessionària que la recollida en els parcs verds també ha empitjorat i estan “fets un desastre i desbordats” amb alguna excepció on el control per part del personal municipal en té més cura.

Així mateix, un dels aspectes que més preocupa és la gestió de les àrees d’aportació, un aspecte que afecta especialment Algaida com es pot veure a les imatges adjuntes. Allà, l’Ajuntament rep diàriament queixes veïnals de residents a zones rústiques que es troben les àrees d’aportació plenes de residus i no els poden deixar.

“La sensació en general -coincideixen- és que hi ha manca de comunicació entre l’empresa i els seus treballadors i que aquests és com si haguessen posat en marxa una vaga encoberta”, apunten i insisteixen: “El que més ens costa d’entendre és que això passi quan hem augmentat en més d’1 milió d’euros anual el cost del servei i també ens costa explicar-ho als ciutadans a qui, a causa d’aquest augment, hem hagut d’apujar la taxa”.

De fet, alguns ciutadans també mostren adesiara imatges denúncia i queixes sobre el servei de recollida via xarxes socials.

La presidenta de la Mancomunitat Pla, Joana Maria Pascual, per la seva banda, ha explicat a aquest digital que la situació és insostenible. “El principal problema és que ha passat el que es podria dir la tempesta perfecta. Ha coincidit que hi ha personal de baixa i de vacances i que no en troben i el que han trobat no té experiència i no coneix la idiosincràsia del servei que a pobles petits és molt singular. També és a causa de l’augment de residus a causa del turisme vacacional i també al fet que no ha arribat la nova maquinària ni els nous vehicles. Tot plegat ens ha duit a una situació molt complicada que patim tots els pobles del Pla”.

“Entenem perfectament les queixes i és una situació que s’ha de corregir i així ho hem fet saber a l’empresa perquè no es pot sostenir. Esperem que millori i quan passi l’estiu la situació es normalitzi, però sobretot que es posin solucions definitives i no es torni a repetir aquesta situació”, ha apuntat.

MANCA DE PERSONAL I MAQUINÀRIA

Han informat que a partir del mes d’octubre ha d’arribar maquinària nova però els nous camions es retardaran a mitjans de l’any vinent. Amb tota la nova maquinària i camions s’ha de resoldre la problemàtica de les olors i que també han de contribuir a millorar el servei en general. Melchor Mascaró ha d’adquirir un total de 34 vehicles nous més un vehicle nou a la fracció del vidre. En aquest sentit, cal destacar que a causa dels problemes amb els proveïdors de camions i maquinària el nou contacte ja atorgava un termini de dotze mesos per comprar-los. Així i tot, sembla que pel mateix motiu no arribaran fins a mitjans de l’any vinent.

Així mateix, l’empresa ha fet saber que tenen un problema de manca de personal que intentaran solucionar tan aviat com sigui possible. Amb tot, convocaran amb els treballadors per coordinar millor el servei i reduir el llistat d’incidències que els han fet arribar els representants municipals.

Back To Top