Skip to content
ActualitatAlgaidaArianyCostitxDestacatLloret de VistalegreLlubiMaria de la SalutMontuïriPetraPorreresSant JoanSanta EugeniaSencellesSineuVilafranca

El Pla sanciona la concessionària per les deficiències en el servei de recollida de residus

Voluminosos que s'acumulen al parc verd de Porreres.

La Mancomunitat Pla ha obert expedients sancionadors a l’empresa concessionària de la recollida de residus de la comarca. Les queixes veïnals als 14 municipis són constants des que s’inicià el nou servei de recollida residus a finals de 2023 i especialment en els darrers mesos.

Recordar que el servei està mancomunat entre tots els municipis. Algaida, Ariany Costitx, Lloret, Llubí, Maria, Montuïri, Petra, Porreres, Sant Joan, Santa Eugènia, Sencelles, Sineu i Vilafranca.

Els parcs verds vessen de residus sense retirar i el personal que en té cura a alguns municipis fa el que pot per mantenir l’ordre, però l’acumulació de residus els supera. A més, la recollida selectiva a domicili no es fa correctament. Carrers sense fer, alguns a mitges o fraccions sense recollir són algunes de les deficiències del servei. A més, el mal estat dels camions de recollida fa que sobretot a l’estiu deixin brutícia i regalims en el carrer que causen desagradables problemes de males olors als residents.

Tot plegat passa, segons expliquen els batles i batlesses de la comarca, amb l’entrada en vigor del nou contracte del mes de desembre de 2023 a la mateixa empresa que gestionava el servei, Melchor Mascaró, i que suposà un increment d’1.255.403,04 € anuals passant dels 2.343.370,72 euros a 3.598.773,76 € cada any. Davant aquest increment, la majoria de municipis hagueren de pujar la taxa de residus per a 2024. A més, alguns els ajuntaments han començat a fer passes per reduir el cost d’aquesta taxa instaurant la bossa vermella o la inspecció tècnica de residus.

Cartró i restes de poda al parc verd de Porreres.

El passat mes d’agost hi va haver una reunió a la seu de la Mancomunitat Pla de Petra entre els batles i batlesses i els representants de l’empresa per tal de posar fil a l’agulla. Gairebé un mes després la situació no ha millorat.

La presidenta de la Mancomunitat Pla, Joana Maria Pascual, ha informat que davant aquesta situació l’organisme supramunicipal ha obert dos expedients sancionadors, un pel mes de juliol i l’altre pel mes d’agost, i que aquest mes de setembre n’obrirà un altre. “Segons el contracte l’empresa tenia mig any per posar en marxa el servei, és a dir, fins al mes de juny, però a partir de juliol si no funciona correctament la Mancomunitat ja pot obrir els expedients sancionadors corresponents a les deficiències de cada mes”, explica Pascual.

Així, ara per ara, s’ha resolt un expedient amb el qual se sanciona l’empresa amb 21.000 € per les incidències del mes de juliol. El del mes d’agost encara no s’ha calculat i està en tramitació el del mes de setembre. La Mancomunitat resta aquestes quantitats estipulades per una empresa externa de la factura que presenta la concessionària del servei de recollida.

“Ens diuen que no tenen personal i que tenen moltes dificultats per trobar-ne i que els camions estan en mal estat i altres coses, però el cas és que el servei no es dona com cal i és una evidència que veiem noltros i veuen els ciutadans que ho pateixen i el que no podem fer nosaltres és quedar mans plegades”, explica Pascual.

L’empresa ha recorregut aquestes sancions en no estar-hi d’acord. “Tenen dret de recórrer, però el fet és que el servei va fatal i ho veu tothom“, conclou la presidenta de la Manconunitat.

NOTÍCIES RELACIONADES:

Back To Top