Skip to content
AlgaidaArianyCostitxDestacatLloret de VistalegreLlubiMaria de la SalutMontuïriPetraPorreresSant JoanSanta EugeniaSencellesSineuVilafranca

El Pla inclou 47 productors en el catàleg per atreure el turisme km. 0

El catàleg de productes locals del Pla de Mallorca que s’inclouran en el lloc web per atreure el turisme interessat en el producte local, de proximitat i les experiències “autèntiques” està integrat ara per ara per 47 productors.

És un dels aspectes que sortí a la llum en les Jornades Km.0: innovació i producte local, emmarcades dins el Pla de Sostenibilitat Turística de Destí (PSTD), finançat per la Unió Europea. El projecte impulsat per la Mancomunitat Pla és un dels eixos de l’esmentat PSTD i està desenvolupat amb l’objectiu d’aconseguir incloure els productes km0 en el sector turístic com a reclam “d’un turisme de qualitat i sostenible”. Aquestes jornades estan adreçades a productors, agroturismes, empreses d’experiències, restauració i al sector educatiu especialitzat en turisme a l’illa de Mallorca. El projecte serà públic en el lloc web http://km0plademallorca.com que no es troba operatiu per problemes tècnics.

Kevin Salvador, director de projectes, i Mavi Franco, directora d’operacions de Globalbit, empresa que ha desenvolupat el catàleg de productes locals del Pla de Mallorca, han presentat aquesta iniciativa de la Mancomunitat que “representa el compromís de potenciar el turisme gastronòmic i promoure una alimentació sostenible”. Aquesta iniciativa “està enfocada a valoritzar el sector primari i oferir experiències gastronòmiques úniques que ressaltin els sabors i la riquesa cultural de la comarca”.

En aquest sentit, Salvador ha apuntat que “és fonamental que la innovació impliqui tornar als orígens, és el que pot marcar un factor diferencial”. Ha afegit que els turistes de cada vegada més cerquen “elements identitaris, demanen experiències sostenibles i autèntiques i la gastronomia és una d’elles”.

Les jornades han tengut lloc a la Bodega Santa Catarina a Sencelles. La presentació ha anat a càrrec del batlle de Sencelles, Joan Carles Verd i el director de l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), Pere Joan Planes Mulet. Han coincidit a donar importància al producte local “per desenvolupar una oferta turística de qualitat des de les institucions públiques”. Hi han estat presents batles i batlesses del Pla de Mallorca.

A través de la gestió d’aquests fons Europeus, l’AETIB “vol fomentar la creació d’una estratègia de sostenibilitat turística”. La consultora de turisme sostenible, Beatriz Martín, ha explicat l’objectiu d’aquestes jornades de “potenciar i visibilitzar el producte local del Pla de Mallorca com a motor de
desenvolupament econòmic i sostenible”.

TAULES RODONES

S’han celebrat dues taules rodones sobre “Turisme i producte local, un binomi de futur”, a comptat amb la participació de Pedro Mas, Director insular de Turisme per a la Governança i la Sostenibilitat, Pau Sintes, xef menorquí que va guanyar el European Young Chef Award 2022, i Kevin Salvador, han abordat la importància del producte local com a element clau per al desenvolupament turístic.

La segona taula rodona, “Sostenibilitat i reptes del sector productiu local”, ha estat moderada per Joana Maria Pascual, presidenta de la Mancomunitat Pla de Mallorca, i ha comptat amb la participació de Toni Feliu, pagès membre d’APAEMA, Magdalena Llull, gerent de l’Associació Mallorca Rural, i Sebastià Ordines , secretari general de la Unió de Pagesos.

L’acte ha finalitzat amb una mostra de producte local del Pla de Mallorca i networking, amb alguns productors del Pla de Mallorca com Vins Can Majoral, Vins Mesquida Mora, IGP Ametlla de Mallorca, Vins Ca sa Padrina, Bessó de Mallorca, Embotits Sa Caldera o Bodega Santa Catarina, per fomentar el consum i la comercialització, així com la inclusió en l’oferta d’agroturismes, restaurants, bars, entre d’altres.

Notícies relacionades:

Back To Top