Skip to content
AlgaidaArianyCostitxDestacatLloret de VistalegreLlubiMaria de la SalutMontuïriPetraPorreresSant JoanSanta EugeniaSencellesSineuVilafranca

La Mancomunitat enforteix la marca turística “Pla de Mallorca, paradís rural”

Fomentar la marca turística de la comarca remarcant la identitat cultural, històrica i rural de la comarca perquè “el turista sàpiga què trobarà, com s’ha de comportar i com esperam que actuï”. Aquest és un dels objectius que s’ha posat la Mancomunitat Pla amb les diferents iniciatives incloses en el Pla de Turisme Sostenible en Desti (PTSD).

Una d’elles ha estat la creació de l’estratègia d’enfortiment de la marca turística que es presentà ahir a Lloret, “una actuació clau” de l’eix de competitivitat del Pla de Sostenibilitat Turística a Destinació finançat per Fons Next Generation EU, que la Mancomunitat desenvolupa des del 2023″.

En una primera fase per fomentar la marca Pla de Mallorca, paradís rural es va fer un diagnòstic i posteriorment es treballà “per enfortir la identitat del Pla de Mallorca com destinació, desenvolupant un relat de marca que ressalti els seus recursos i atributs únics per poder transmetre l’essència i els valors del Pla de Mallorca a través d’una marca amb propòsit que sigui promesa d’experiències úniques”.

Entre els valors associats a la marca Pla de Mallorca destaquen la seva “autenticitat, identitat cultural, ruralitat, tranquil·litat i mallorquinitat en un horitzó de sostenibilitat”.

Amb tot s’han creat textos literaris evocadors per a diverses experiències turístiques, incloent-hi cicloturisme, senderisme, turisme rural i agroturisme, eno gastronomia, turisme cultural i turisme espiritual, destacant la riquesa històrica, cultural i natural dels municipis del Pla de Mallorca. A més, s’han dissenyat i desplegat tota classe d’aplicacions gràfiques, com ara el logotip que és el mateix de què ja disposava el Pla i la identitat visual, per consolidar la imatge de la marca i projectar-la a través de tota mena de suports de comunicació entre la comunitat local i els públics objectiu.

A l’esdeveniment han intervingut Sebastià Amengual, batle de Lloret de Vistalegre; Joana Maria Pascual, presidenta de la Mancomunitat Pla de Mallorca, Pedro Mas, director insular de Turisme per a la Governança i la Sostenibilitat del Consell de Mallorca, i Jorge Vallina, CEO de Global Consultoria Turística.

El batle de Lloret destacà que aquest projecte dona valor “a tot allò que ens fa especials, de donar veu als nostres pobles i atreure un turisme respectuós que entengui i apreciï la nostra identitat” i destacà que aquesta estratègia de marca “ens ajudarà a orientar-nos amb força i coherència”. Amengual va voler agraït a la gent que han participat en el procés “perquè aquesta marca no és només una imatge sinó un reflex del que som i del que volem oferir”.

En la seva intervenció, la presidenta de la Mancomunitat, Joana Maria Pascual, destacà que “el que realment presentam és una estratègia de reforç de la nostra marca turística perquè la Mancomunitat feia ja vuit anys que tenia una imatge en l’àmbit institucional, però que encara no s’havia projectat cap a l’exterior. “Hem fet feina en el seu posicionament, per crear un relat corporatiu concretant les normes de l’ús de la marca i asseguram que la marca representi fidelment el que és el Pla de Mallorca i els seus valors”. “Al Pla estam orgullosos de tenir el que tenim, el nostre paisatge, la nostra cultura i les nostres tradicions i és la feina que hem de seguir fent i a tot això li hem de donar un relat coherent”, ha afegit.

Per la seva banda, Pedro Mas, ha destacat que “la marca turística suposa una fita clau per al Pla de Mallorca que s’alinea plenament amb les polítiques de sostenibilitat que impulsam des del Consell de Mallorca”. “El turisme és i continuarà sent un motor econòmic fonamental per la nostra illa, però sabem que el futur passa per un model més equilibrat, respectuós i arrelat al territori i aquest projecte del Pla de Mallorca és un exemple clar d’aquesta aposta”, ha afegit Mas.

En aquest sentit, Pascual ha afegit posteriorment que “no és un turisme de masses que cercam, volem un turisme que sàpiga el que trobarà, com s’ha de comportar i com esperam que actuï”.

Back To Top