Més senyals a les entrades de Santa Eugènia, més radars pedagògics i pendents dels estudis interns per veure si es pot reduir el tonatge de vehicles per davall de les 26 tones actuals. Aquestes foren les solucions immediates que plantejà el Consell de Mallorca a l’Ajuntament.
I és que després de la manifestació dels veïns de Santa Eugènia per expressar el seu malestar amb el departament de Carreteres del Consell de Mallorca davant la manca de solucions al pas de vehicles, l’entitat insular va convocar l’Ajuntament i els veïns afectats, agrupats en la Plataforma Perill Ma-3040 una reunió per a posar les solucions immediates que reclamaven.
Segons ha explicat, Josep Lluís Urraca, batle de la vila “el Consell s’ha compromès que en un mes podrà instal·lar més senyals a les dues entrades del poble, més ressalts i radars pedagògics”. Així mateix, Urraca assenyala que “a la reducció del tonatge dels camions que circulen per la carretera ara per ara no s’ha pogut minvar, ja que des del Consell ens han assenyalat que resten pendents d’informes“.
Així mateix, el batle taujà ha explicat a Tot Pla que “per la nostra banda també hem demanat pressuposts per a poder canviar la regulació del semàfor existent, així com la instal·lació d’un semàfor per a vianants”. Urraca explica que amb aquestes actuacions del Consell de Mallorca també s’hi ha inclòs la millora del drenatge d’aigües en un punt de la carretera i si s’escau podria aprofitar-se aquesta millora per a habilitar un nou espai per a pocs aparcaments.
Recordem que tot just ara fa un any el president del Consell, Llorenç Galmés, en una visita a la vila del Pla es va comprometre a posar solucions provisionals i a parlar d’una solució definitiva a llarg termini i que passaria per la construcció d’una ronda de circumval·lació.
Des de la Plataforma assenyalen que “ara ens toca esperar i confiar que aquesta vegada les solucions siguin vàlides i que els conductors en facin cas”. Així mateix, insisteixen en assenyalar que “pel que fa al tonatge sí que s’hi hauria de posar solució, al final la carretera és un carrer i no està preparat per segons quins camions”, explica des de la plataforma Francisca Bascuñana.
Notícies relacionades: