Skip to content
OpinióPorreres

With love, Porreres

Aquesta setmana els amics de TotPla han posat damunt la taula el suposat plagi de l’escut de Porreres per part de la nova marca de Meghan Markle. A hores d’ara, tothom ja sap que la duquessa de Sussex ha llançat la seva pàgina web amb un canvi de logotip i val a dir que té moltes similituds amb la imatge del poble del Pla. A partir d’aquí, una història petita -però no menys important- ha protagonitzat una lletania de publicacions i minuts de televisió en l’àmbit nacional i internacional.

Porreres i el Pla han esdevingut el centre d’atenció sense fer-ne comptes. La campanya de publicitat gratuïta ha estat impecable: Porreres no ha pagat ni un cèntim, però el seu escut i la seva confitura han tengut un bon aparador comercial. Un cas similar va ser el de les famoses germanes Kylie i Kendall Jenner que varen deixar constància a les xarxes socials d’un viatge a Mallorca l’estiu passat. Sortides en vaixell, postes de sol i brindis amb una coneguda marca de cervesa que també van donar la volta al món per situar la nostra illa al mapa sense cap inversió publicitària. A vegades, és possible deixar de banda les participacions a fires de promoció turística i arraconar plans de desestacionalització, sempre que hi hagi un fet curiós, que, com ha passat en les darreres hores, mereixi l’atenció de la premsa de tot el món.

En aquest cas, l’anècdota de la identitat de marca de Meghan i la coincidència amb l’escut han fet que el municipi hagi aprofitat l’avinentesa per posicionar-se i promocionar-se a escala mundial. De fet, des de l’Instagram de l’Ajuntament ja han convidat l’aristòcrata a les festes de Sant Roc. Estarem pendents de si a l’estrena de la sèrie de la duquessa  –With love, Meghan (Netflix) parla de la palmera i dels ocells de l’escut de Porreres.

Back To Top