La mancomunitat del Pla signa el nou contracte de recollida de residus i neteja viària pels pròxims vuit anys amb l’empresa Melchor Mascaró i per un import total de 28.627.812,14 euros. El preu del contracte de recollida passa dels 2.343.370,72 euros anuals a 3.598.773,76. És a dir, s’incrementa 1.255.403,04 € any.
L’empresa, que ha estat l’adjudicatària del servei els darrers anys i a l’actualitat, ha de dur a terme un seguit de millores importants que repercutiran directament en el servei que rebran els ciutadans del Pla de Mallorca. En aquest sentit, una de les més destacades és que ha de renovar la flota de vehicles i maquinària de recollida. L’adjudicatària tendrà un període de deu mesos des de l’adjudicació per haver renovat els esmentats mitjans tècnics.
De fet, Melchor Mascaró ha d’adquirir un total de 34 vehicles nous més un vehicle nou a la fracció del vidre. Cal destacar que la modernització i actualització de la flota a banda de millorar el servei, suposarà evitar molèsties de males olors i abocaments de líquids als carrers i espais públics, fets que provoquen queixes sobretot en els mesos d’estiu.
La representant de l’empresa, Antonia Mascaró, i la presidenta de la Mancomunitat Pla de Mallorca, Joana Maria Pascual, ha signat el nou contracte de recollida de residus amb l’empresa Melchor Mascaró. D’aquesta manera, a partir de dia 1 de gener de 2024, l’empresa radicada a Manacor i base d’operacions del servei de recollida a Porreres, continuarà amb la recollida de residus i neteja viària als municipis d’Algaida, Ariany, Costitx, Lloret, Llubí, Maria, Montuïri, Petra, Porreres, Sant Joan, Santa Eugènia, Sineu, Sencelles i Vilafranca.
ALTRES MILLORES
Així mateix, el contracte preveu altres millores com ara un dia més de recollida d’envasos, la recollida d’oli vegetal porta a porta, recollida de bolquers i de la fracció tèxtil porta a porta, incorporació d’un servei de reforç nocturn a les àrees d’aportació d’Algaida i Sencelles, instal·lació d’auto compactadores noves, i altres millores que s’aniran informant així com es vagi implantant al servei.
Des de la Mancomunitat Pla apunten que “amb aquest contracte es dona resposta a dos punts essencials del nou servei, un és la modernització i actualització de la flota per evitar abocaments de líquids als carrers espais públics i de males olors, i el segon, punt que a partir de la signatura d’aquest contracte els treballadors i treballadores del contracte de residus tindran els salaris actualitzats, ja que se’ls aplicarà el nou conveni laboral i aquest va ser, precisament, un dels motius que va provocar la nova licitació del servei”.
PUJADA DE TAXA
De fet, aquest nou conveni laboral dels treballadors del sector és un dels motius pels quals ha augmentat el preu del servei. Aquesta pujada ha suposat que els ajuntaments de la comarca hagin hagut d’aprovar un augment de la taxa de recollida que s’aplicarà l’any vinent.
Tal com va anunciar la Mancomunitat Pla, aquest augment de preu amb la nova adjudicació es deu també “a la pujada generalitzada de costs de benzina i de la maquinària per la pujada de preus per la guerra d’Ucraïna”.
La majoria d’ajuntaments tenen aprovades pujades de la taxa però prenent mesures per aconseguir abaratir-la fomentant el reciclatge. D’altres romanen a l’espera d’informes econòmics per veure si apliquen la pujada amb vista a 2025.