Skip to content
ActualitatDestacatPetra

Medi Ambient dona llum verda a la ronda de circumval·lació de Petra

La Conselleria d’Habitatge, Territori i Mobilitat del Govern balear ha donat el vistiplau a l’informe ambiental per a la modificació de les normes subsidiàries de Petra per a la construcció de la ronda que ha d’unir les carreteres de Sant Joan i Santa Margalida per la zona nord-oest del nucli urbà.

En l’informe, en tot cas, s’apunta que “si bé és cert que la modificació suposa un increment de 1.454 metres quadrats de sòl urbà es pot considerar un impacte negatiu poc significatiu tenint en compte els impactes positius que generarà disminució de capacitat de població en 120 habitants, millora de la mobilitat del nucli de Petra i increment d’equipaments”. Concretament, amb les modificacions introduïdes passa a sòl rústic un àmbit de 2.262 metres quadrats i a urbà dues unitats que fan un total de 3.716 metres quadrats.

La modificació afecta una superfície total de 44.765,93 metres quadrats i tot i l’esmentat augment del sòl urbà, suposa una reducció en la capacitat de població del municipi. En aquest sentit, apunta que “es redueix la capacitat de població en 120 habitants“, ja que passa de 142 a 94 habitatges. Aquesta modificació preveu 8.163 metres quadrats de xarxa viària.

Per altra banda, l’informe apunta que la modificació no xoca amb cap espai natural protegit de la Xarxa Natura 2000, “tampoc està dins cap zona de riscos, ni es detecta fauna o flora de rellevància”.

Així mateix, l’àmbit afectat per la modificació “no presenta cap element patrimonial i, des d’un punt de vista paisatgístic la proposta contempla una franja verda paral·lela a la ronda que permetrà una correcta harmonització paisatgística”.

També s’esmenta l’opinió d’Abaqua que conclou que la modificació del planejament “no tindrà efectes significatius sobre el sistema general de sanejament i depuració d’aigües residuals”.

Cal recordar que el projecte de ronda preveu una amplària de 22 metres i la construcció de dues rotondes, una a l’arribada des de Sant Joan i la segona en el cap a l’arribada des de Santa Margalida.

És un projecte amb gent favorable i detractors del qual es parla des de fa prop de 30 anys i que ha passat per múltiples modificacions i entrebancs normatius urbanístics.

El tinent de batle, Miquel Jaume, explicà que “aquesta aprovació de l’informe ambiental és una passa normativa més per la ronda que després haurà de fer i construir el Consell de Mallorca”.

Per altra banda, el batle de Petra, Salvador Femenies, reclamà la nova ronda al Consell de Mallorca a principis d’aquesta legislatura.

OPOSICIÓ DE MÉS

De fet, en el ple de la setmana passat de l’Ajuntament de Petra, MÉS per Petra, únic partit a l’oposició a la Sala amb dos regidors presentà una moció que no prosperà. Els ecosobiranistes proposaven diferents mesures per a limitar el pas de vehicles pensats pel nucli urbà. En el document feien referència a aquest projecte de ronda: “La solució no pot passar només per la construcció d’una ronda que depèn de la modificació de les normes subsidiàries. A més, la possibilitat de la seva construcció ha generat una forta oposició entre els afectats. No és una alternativa ni viable, ni ràpida, ni factible, ni fruit del consens”.

En el ple els regidors de l’equip de govern d’EL Pi votaren en contra de la moció de MÉS perquè, segons explicà el tinent de batle, Miquel Jaume, “estam pendents d’un estudi de mobilitat que hem comanat fa uns mesos” i també perquè “estam en negociacions per rebre del Consell de Mallorca aquestes carreteres que siguin municipals, però sí que en un futur no descartam fer-ho”.

Back To Top