Desenes de fotografies, minuts de vídeos que mostren la cultura, la gastronomia, l’esport, els paisatges, les festes i cada racó dels 14 municipis del Pla. Aquesta és la feina i l’aposta de la Mancomunitat Pla per a renovar i vendre la imatge de la comarca sota el lema Pla de Mallorca. Paradís Rural.
Ahir al migdia, un dels cellers de vins senceller va ser l’escenari elegit perquè batles, regidors i mitjans de comunicació poguéssim conèixer la feina que al llarg de més d’un any ha duit a terme l’empresa Aurea Nature SL. L’acte, organitzat per la Mancomunitat Pla s’inicià amb la benvinguda de la presidenta Joana Maria Pascual i el director insular de Turisme, Pedro Mas.
Marc Currius, responsable de Aurea Nature, fou l’encarregat de mostrar el banc d’imatges que s’ha creat al llarg de tot un any de feina. Currius manifestà que “d’aquesta manera s’hi reflecteixen les quatre estacions”. A més afegí que “s’han fotografiat els indrets més destacats de cada un dels 14 municipis”. El treball s’ha dividit en les imatges de cada poble i després en sis experiències diferents que es poden viure al Pla. A més d’això hi ha un apartat per a paisatges. Les fotografies s’han fet des de diferents punts de vista tant de detall com aèries amb dron.
Aquest banc de dades el podeu consultar clicant sobre la imatge.
Però a tota aquesta feina també s’han fet vídeos, un de més ampli de 10 minuts de durada i altres més curts que han de servir per a la promoció de la imatge de tota la comarca. Currius ha volgut agrair l’acollida dels habitants del Pla i de les entitats que els han obert les portes de casa seva per a poder enregistrar les millors imatges de la festa, del paisatge o dels monuments del Pla.
Clicant sobre la imatge podeu veure la resta de vídeos.
KILÒMETRE 0
En el mateix acte s’ha duit a terme la presentació de les primeres passes que s’han fet per a impulsar el consum de productes de kilòmetre 0 en els establiments de restauració i turístics del Pla. Aquesta proposta que ja avançà Tot Pla ara té algunes propostes estratègiques. Es tracta d’una feina que fa l’empresa Global Dit SL i s’ha previst la seva implementació en els pròxims mesos.
Els responsables de l’empresa han explicat que “ara es fa un inventari amb la col·laboració dels ajuntaments i de productors locals. Posteriorment, es volen generar sinergies entre les empreses d’allotjament i de restauració i els productors locals com una via de promoció”. L’empresa aplicarà al Pla de Mallorca, una estratègia d’inclusió de productes de Km0 que s’afegeixi al model de destinació rural del Pla i que incentivin l’emprenedoria i ofereixin noves oportunitats laborals als seus habitants.
Segons han explicat des de la Mancomunitat “el turisme gastronòmic que esperam treballar cerca l’origen, les arrels que porten al turista a través de diversos productes, a tenir una experiència memorable, on recordarà olors i/o sabors oblidats”.