L’antic convent de Lloret de Vistalegre fou l’escenari elegit per la Mancomunitat Pla de Mallorca per a presentar una guia d’experiències turístiques. Al document editat en format digital hi ha 25 propostes que es distribueixen en quatre grups d’experiències. Turisme gastronòmic, enoturisme i oleoturisme (12 propostes); turisme actiu i natura (3 propostes); cultura i patrimoni (4 propostes) i turisme rural i slow (6 propostes).
La presentació del catàleg s’inicià amb la benvinguda de la presidenta de la Mancomunitat, Joana Maria Pascual, qui assenyalà que “aquesta és una altra de les potes del Pla de Sostenibilitat Turística i aquesta guia ha de servir per potenciar un desenvolupament sostenible que preservi els nostres recursos naturals i patrimonials, consciencií als viatgers i a la població local de la necessitat de conservar-los, generi un impacte econòmic al municipi i respecti i faci valdre la cultura i les tradicions del Pla de Mallorca”. Pascual també explicà que aquesta eina que ara es posa a l’abast de tothom vol ser una guia digital dinàmica”. Això vol dir que a partir d’ara aquestes 25 primeres propostes poden anar incrementant-se.
Qui explicà el desenvolupament de la guia fou Elena Soler, consultora de l’empresa catalanovalenciana que ha fet aquest projecte. Soler explicà el recorregut fet per l’empresa fins a arribar a l’elaboració de la guia (processos participatius, tallers, consultories individuals, etc.). Així mateix, s’ha de destacar que Soler explicà que de 223 empreses contactades en tot el Pla només 31 van respondre a la seva petició. Dins aquest procés participatiu també assenyalà que en set setmanes es feren 21 entrevistes a diferents agents del territori i es van dur a terme quatre tallers temàtics.
Soler també remarcà que hi ha una falta de posicionament de la marca “Pla de Mallorca” i que queda tapada per la marca “Mallorca”, per això va fer una crida a les empreses i a l’administració a treballar en aquest posicionament i a activar campanyes en mitjans de comunicació siguin locals o no i a convidar, per exemple, a periodistes per parlar-los del Pla i del “turisme conscient i respectuós” que es vol aconseguir. També apostà per una difusió del Pla en fires turístiques molt especialitzades, siguin de cicloturisme o turisme ornitològic, per exemple.
Finalment, el director insular de Turisme, Governança i Sostenibilitat del Consell de Mallorca, Pedro Mas, felicità la Mancomunitat Pla de Mallorca per la feina feta i a seguir treballant en el destí sostenible. Mas acabà comparant el Pla amb una ensaïmada de la qual “tots ens volem menjar el cor que és allò millor, més bo”.
Qui clausurà l’acte fou el montuïrer i conseller de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà qui assegurà que «exemples com el d’aquesta guia casen a la perfecció amb la transformació del model turístic que vol impulsar el Govern balear». Bauzà va voler aplaudir el projecte de la Mancomunitat i la implicació de les empreses privades en aquesta guia. «Potenciar un turisme sostenible i enfocat en aquests valors ens ajudarà a transformar el model turístic actual i ens obrirà noves oportunitats».
A la presentació, a més dels polítics assenyalats també hi foren presents els batles i batlessa de Sineu, Santa Eugènia, Sencelles i Montuïri, i regidors de Lloret i Sineu.
L’elaboració d’aquest catàleg s’enquadra dins del projecte Disseny de nous productes turístics locals sota la marca Colors del Pla, finançat en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR) – NextGeneration EU per al desenvolupament d’actuacions necessàries per a la consecució dels objectius definits al component 14 «Pla de modernització i competitivitat del sector turístic» – Inversió 1 «Transformació del model cap a la sostenibilitat» – Plans territorials de l’àmbit local.