Skip to content
ActualitatAlgaidaDestacat

L’Ajuntament d’Algaida és el primer del Pla a instaurar el teletreball

L’Ajuntament d’Algaida serà el primer del Pla de Mallorca a instaurar el teletreball per a les persones empleades en l’administració local.

A Mallorca els únics ajuntaments que l’apliquen són els de Lloseta, Banyalbufar, Mancor de la Vall, Felanitx, Manacor, Artà, Andratx, ses Salines, Calvià, Deià i Santanyí.

L’objectiu d’aquesta passa és “reportar beneficis” a l’administració i als empleats públics a la vegada que millora la relació laboral entre les dues parts “com una mesura per fer efectiva la conciliació de la vida familiar i laboral, sense que es vegi perjudicat el servei o minvada la qualitat d’aquest”.

El reglament fou aprovat pel ple de l’Ajuntament d’Algaida. La batlessa d’Algaida, Margalida Fullana, ha explicat que “feim una passa endavant amb l’aprovació d’un reglament pioner que regula el teletreball, convertint-nos en l’únic municipi del Pla de Mallorca que el té implantat”.

Fullana destaca que amb aquesta mesura “volem garantir un model de treball modern, flexible i adaptat a la realitat actual, fent compatible l’eficiència del servei públic amb la conciliació de la vida personal i laboral dels nostres treballadors i treballadores”.

Pel que fa al reglament apunta que “sorgeix d’un procés de negociació i consens, aprovat per unanimitat a la taula general de negociació, i estableix un marc clar per a l’exercici del teletreball a l’administració municipal. Es tracta d’un sistema voluntari i reversible, amb criteris objectius per garantir la seva aplicació de manera justa i equitativa”, apunta.

La batlessa destaca que “a Algaida sempre hem apostat per la innovació en la gestió municipal. Som conscients que la modernització de l’administració és clau per oferir un servei més àgil i eficient als nostres ciutadans. Continuarem treballant en aquesta línia per fer d’Algaida un referent en polítiques públiques avançades”.

ACCELERADA PER LA COVID

L’aplicació del teletreball a l’administració es va veure accelerada a partir del mes de març de 2020 a causa de la Covid-19 quan la urgència i l’excepcionalitat de la situació “van exigir la implementació de solucions temporals amb la finalitat de conjugar la necessària continuïtat de l’activitat administrativa amb el compliment de les mesures sanitàries de contenció vigents en el context de l’emergència pandèmica”, s’explica en l’apartat de motivacions del reglament.

En el document es detalla que “el teletreball haurà de contribuir a una millor organització del treball mitjançant la identificació d’objectius i l’avaluació del seu compliment”.

L’administració proporcionarà i mantindrà a les persones que treballin en aquesta modalitat, els mitjans tecnològics necessaris per a la seva activitat.

La jornada de treball es distribuirà segons les necessitats de l’administració i cada treballador podrà fer un màxim de dos dies a la setmana de teletreball llevat dels casos excepcionals, com poden ser per temes de salut, de la persona i no del lloc, tenint en compte les necessitats organitzatives de l’Ajuntament.

QUI S’HI PODRÀ ADHERIR?

Es podran adherir a la modalitat de teletreball determinades funcions i tasques a l’administració com ara estudi i anàlisi de projectes, elaboració d’informes, assessoria jurídica i tècnica, redacció, correcció i tractament de documents, gestió de sistemes d’informació i comunicacions, anàlisi, disseny i programació de sistemes d’informació i comunicacions, enregistrament de dades en aplicacions informàtiques o tramitació electrònica d’expedients i procediments. El reglament deixa la porta oberta a altres funcions i tasques que es considerin susceptibles de ser exercides mitjançant la modalitat de teletreball per part de la Corporació municipal.

QUI NO EN PODRÀ FER?

Per contra, no s’autoritzarà fer feina des de casa a les persones que facin funcions i tasques d’oficines de registre i atenció i informació a la ciutadania, de caràcter presencial.
Funcions i tasques que comportin necessàriament la prestació de serveis presencials. En aquest sentit, s’entén per serveis presencials “aquells en què la prestació efectiva només queda plenament garantida amb la presència física de la persona empleada”.

Back To Top