Una palmera “única en la seva propietat” que enamorà al príncep Harry i no l’escut de Porreres fou el que inspirà Meghan Markle per a confeccionar el logotip de la seva nova marca d’estil de vida “As Ever”.
Un article publicat dia 5 de març per la revista People aclareix l’origen i les claus que expliquen les similituds entre el logotip i l’escut del municipi del Pla, per les quals l’actriu nord-americana fou acusada de plagi des del Regne Unit.
En plena polèmica pel suposat plagi i després que la batlessa de Porreres, Xisca Mora, enviés una carta a Meghan Markle amb la qual la convida a visitar el municipi, l’esmentat rotatiu explica d’on sorgeix l’origen de la imatge de la marca de la Duquessa de Sussex.
LA PALMERA
Per tal d’aclarir la font d’inspiració de l’actriu, el magazín es refereix a la història que contà Markle l’any 2022 en una entrevista a la revista The Cut de Nova York. Explica que quan visitaven propietats per comprar acompanyats d’un agent immobiliari en el comtat de Santa Bàrbara (Califòrnia) just després de renunciar als seus càrrecs en la família Reial Britànica, una palmera “única en la seva propietat” els va cridar l’atenció. Afegeix que “una de les primeres coses que el meu marit va veure quan vam caminar per la casa van ser aquestes dues palmeres”, va dir. “Veus com estan connectades a la part inferior? Ell diu: “Amor meu, som nosaltres”.
Segons conta el rotatiu “Abans fins i tot de veure l’interior de la casa, Meghan va dir que li van dir a l’agent immobiliari: “Hem d’aconseguir aquesta casa”. Ara, una palmera forma la peça central del logotip de la seva pròxima marca d’estil de vida, As Ever”, explica el rotatiu.
Altres mitjans de Nord-amèrica es fan ressò a més del fet que “Markle va triar intencionadament una palmera per simbolitzar la seva casa de Montecito, Califòrnia, amb el seu marit, el príncep Harry, i els seus dos fills, Archie i Lilibet” i sempre fan al·lusió a l’entrevista publicada per The Cut el mes d’agost de 2022.
Tot i la polèmica, per ara Meghan Markle fins on ha pogut saber Tot Pla no s’ha referit ni mencionat en cap moment el nom del municipi de Porreres ni el seu escut. De fet, en les declaracions públiques fetes fins ara, ha admès que va cometre errors en la posada en marxa de la seva nova marca d’estil de vida, però sempre fent referència a qüestions que afecten la denominació. Així, inicialment, la marca sortí com “American Riviera Orchard” a la qual va haver de renunciar i canviar-la per “As Ever”. Aquesta darrera denominació també va crear controvèrsia perquè ja existeix a Nova York una “petita marca de roba” que du per nom “As ever“. En aquest sentit, Markle s’hi ha referit aclarint que no estan associats. Però per ara no ha parlat del poble del Pla i, de fet, continua immersa amb la posada en funcionament del seu lloc web amb el logotip de la palmera i els colibrís.
ENDAVANT AMB LA MARCA
Amb tot, la nova pàgina web de venda de confitures va endavant. De fet, quan sortiren les primeres acusacions de plagi de l’escut de Porreres fa dues setmanes, el contingut estava encara tancat i només es podia visitar la pàgina d’inici. Ara, però ja està oberta. Com es pot veure en la imatge amb què il·lustram aquesta notícia a la landingpage ja no hi surt la fotografia de la palmera sinó imatges de pots de confitura amb el nom “As ver” i el logotip de la palmera i els colibrís motiu de la discòrdia.
Ara només manca esperar a veure si finalment la Duquessa de Sussex contesta o no la carta que li va remetre la batlessa de Porreres, el passat 28 de febrer, a través del misser i la publicista de Markle, amb la qual la convidava a visitar el poble.
Notícies relacionades: